The Rock المدير العام™
عدد المساهمات : 1857 تاريخ التسجيل : 06/02/2013
| موضوع: حصريا سورس ماتركس الاصدار السابع الإثنين يوليو 01, 2013 12:51 pm | |
| السورس اتعمل بواسطى انا وى احمد سوات المشاكل التى تم حلها 1:مشكلة التريد تم حلها 2:مشكلة الرنك الى كان مش بيبان عندك الى بيدفع تم حلها 3:مشكلة ركوب الحصان كان بيجيب ايرور تم حلها 4:مشكلة المرور بالبوابة باسكل القرصان والتروجن تم حلها 5:تم حل مشكلة الاميل لما يسافر من بوابة التون بيجى ايرور كونصول تم حلها 6:تم حل مشكلة تهنيج الاكونتات 7:تم حل مشكلة اسكلات القرصان مش كانت شغالة 8:تم اضفة كويستات كتيرها 9: تم حل مشكلة الهيل بيونت كل حاجة فى السورس بتباع بالسى بى اس بدل الهيل بوينت 10:تم اضافة رنك الورد 11:تم حل مشكلة بيور التويست 12:تم حل مشكلة الدونيشن 13:تم حل مشكلة السهم بتاع الارشر 14:تم حل مشكلة الجيلد دول الى انا فكرهم فيه حجات كتير حتكتشفوها لما دخلو نيجى بقى لصور [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]نيجى لتحميل السورس +القاعدة [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] وارفع ملف ده علشان الاسكلات بتاعت الحاوى [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] وارفع ان بى سهات علشان تشوف الجديد [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] الباتش رقم1 [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] الباتش التانى علشان الشوبات تظهر حتسطبو فى ini [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] والباتش الاخير علشان السلاح بتاع الشخصية الجديدة يظهر [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] والباتش ده بيظهر السلاح فى شوب بتاع الاسحلة حيسطب فى ini [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] باص الكونصول علشان السورس يشتغل 123456 | |
|
The Rock المدير العام™
عدد المساهمات : 1857 تاريخ التسجيل : 06/02/2013
| موضوع: رد: حصريا سورس ماتركس الاصدار السابع الإثنين يوليو 01, 2013 1:04 pm | |
|
حل مشكلة الجيلد كامل حتحبث عن case 0x2713 وتدلو بى ده كود PHP: - الكود:
-
#region Fix Guild By SAWT
case 0x2713:
Guild.Member memberByName;
{
switch (npcRequest.OptionID)
{
case 0:
{
dialogs.Text("Hello! " + client.Entity.Name + ". Do you want to create a new guild? You need level 90 and 500000 silver and you have to not belong to any guild. If you are a guild leader, then you can name 5 deputy leaders.");
dialogs.Option("Create a new guild.", 1);
dialogs.Option("Place a deputy leader.", 3);
dialogs.Option("Pass the leadership of the guild.", 6);
dialogs.Option("Remove my guild.", 9);
dialogs.Option("I don't have that.", 255);
dialogs.Send();
break;
}
case 9:
{
if (client.Guild != null && client.AsMember.Rank == Conquer_Online_Server.Game.Enums.GuildMemberRank.GuildLeader)
{
dialogs.Text("Are you sure you want to disband your guild?");
dialogs.Option("Yes.", 10);
dialogs.Option("Ah, nevermind.", 255);
dialogs.Send();
}
else
{
dialogs.Text("You don't meet the requierments.");
dialogs.Option("Ahh.", 255);
dialogs.Send();
}
break;
}
case 10:
{
if (client.Guild.PoleKeeper && client.Entity.GuildRank == 1000)
{
dialogs.Text("You can not delete your guild because you are the last champion of the war.");
dialogs.Option("Ok, sorry.", 255);
dialogs.Send();
}
else if (client.Guild != null && client.AsMember.Rank == Conquer_Online_Server.Game.Enums.GuildMemberRank.GuildLeader)
{
/*for (int i = 0; i < 8; i++)
if (client.Entity.Guild.Arsenal.Inscribed.ContainsKey((ArsenalType)i))
ArsenalsTable.DeleteAll(client.Entity.Guild.Arsenal.Inscribed[(ArsenalType)i]);*/
client.Guild.Disband();
}
break;
}
case 6:
{
if (client.Guild != null && client.AsMember.Rank == Conquer_Online_Server.Game.Enums.GuildMemberRank.GuildLeader)
{
dialogs.Text("Input here the member name you want to promote as guild leader.");
dialogs.Input("Member Name here:", 7, 16);
dialogs.Option("Ah, nevermind.", 255);
dialogs.Send();
}
else
{
dialogs.Text("You don't meet the requierments.");
dialogs.Option("Ahh.", 255);
dialogs.Send();
}
break;
}
case 7:
{
if (client.Guild != null && client.AsMember.Rank == Conquer_Online_Server.Game.Enums.GuildMemberRank.GuildLeader)
{
if (npcRequest.Input != "")
{
var member = client.Guild.GetMemberByName(npcRequest.Input);
if (member == null)
{
dialogs.Text("There is no such member in your guild.");
dialogs.Option("Ah, nevermind.", 255);
dialogs.Send();
return;
}
else
{
if (member.Rank == Conquer_Online_Server.Game.Enums.GuildMemberRank.GuildLeader)
{
dialogs.Text("You cannot promote this member anymore.");
dialogs.Option("Ah, nevermind.", 255);
dialogs.Send();
return;
}
else
{
if (member.Rank == Conquer_Online_Server.Game.Enums.GuildMemberRank.DeputyLeader)
client.Guild.DeputyLeaderCount--;
member.Rank = Conquer_Online_Server.Game.Enums.GuildMemberRank.GuildLeader;
if (member.IsOnline)
{
client.Guild.SendGuild(member.Client);
member.Client.Entity.GuildRank = (ushort)member.Rank;
member.Client.Screen.FullWipe();
member.Client.Screen.Reload(null);
}
client.AsMember.Rank = Conquer_Online_Server.Game.Enums.GuildMemberRank.DeputyLeader;
if (client.AsMember.IsOnline)
{
client.Guild.SendGuild(client);
client.Entity.GuildRank = (ushort)member.Rank;
client.Screen.FullWipe();
client.Screen.Reload(null);
}
client.Guild.DeputyLeaderCount++;
}
}
}
}
break;
}
case 3:
{
if (client.Guild != null && client.AsMember.Rank == Conquer_Online_Server.Game.Enums.GuildMemberRank.GuildLeader)
{
dialogs.Text("You have now " + client.Guild.DeputyLeaderCount + " named deupty leaders.");
if (client.Guild.DeputyLeaderCount == 5)
{
dialogs.Text("You cannot name any other deupty leader.");
dialogs.Option("Ah, nevermind.", 255);
dialogs.Send();
}
else
{
dialogs.Text("Input here the member name you want to promote as deputy leader.");
dialogs.Input("Member Name here:", 4, 16);
dialogs.Option("Ah, nevermind.", 255);
dialogs.Send();
}
}
else
{
dialogs.Text("You don't meet the requierments.");
dialogs.Option("Ahh.", 255);
dialogs.Send();
}
break;
}
case 4:
{
if (client.Guild != null && client.AsMember.Rank == Conquer_Online_Server.Game.Enums.GuildMemberRank.GuildLeader)
{
if (npcRequest.Input != "")
{
var member = client.Guild.GetMemberByName(npcRequest.Input);
if (member == null)
{
dialogs.Text("There is no such member in your guild.");
dialogs.Option("Ah, nevermind.", 255);
dialogs.Send();
return;
}
else
{
if (member.Rank != Conquer_Online_Server.Game.Enums.GuildMemberRank.Member)
{
dialogs.Text("You cannot promote this member anymore.");
dialogs.Option("Ah, nevermind.", 255);
dialogs.Send();
return;
}
else
{
member.Rank = Conquer_Online_Server.Game.Enums.GuildMemberRank.DeputyLeader;
if (member.IsOnline)
{
client.Guild.SendGuild(member.Client);
member.Client.Entity.GuildRank = (ushort)member.Rank;
member.Client.Screen.FullWipe();
member.Client.Screen.Reload(null);
}
client.Guild.DeputyLeaderCount++;
}
}
}
}
break;
}
case 1:
{
if (client.Guild == null && client.Entity.Level >= 90 && client.Entity.Money >= 500000)
{
dialogs.Text("Hello! " + client.Entity.Name + " Now choose the name of your Guild.");
dialogs.Input("Guild Name:", 2, 16);
dialogs.Option("Ah, nevermind.", 255);
dialogs.Send();
}
else
{
dialogs.Text("You don't meet the requierments.");
dialogs.Option("Ahh.", 255);
dialogs.Send();
}
break;
}
case 2:
{
if (client.Guild == null && client.Entity.Level >= 90 && client.Entity.Money >= 500000)
{
if (npcRequest.Input != "")
{
string _name = npcRequest.Input;
bool guildExist = false;
if (_name == "" || _name.Contains(" "))
{
dialogs.Text("You don't give me a name...");
dialogs.Option("I see.", 255);
dialogs.Send();
}
else if (_name != "")
{
foreach (Conquer_Online_Server.Game.ConquerStructures.Society.Guild g in Conquer_Online_Server.ServerBase.Kernel.Guilds.Values)
{
if (g.Name == _name)
{
guildExist = true;
}
}
if (guildExist)
{
dialogs.Text("The Guild name already exist!");
dialogs.Option("I'll choose another.", 255);
dialogs.Send();
}
else
{
client.Entity.Money -= 500000;
Game.ConquerStructures.Society.Guild guild = new Game.ConquerStructures.Society.Guild(client.Entity.Name);
guild.ID = Game.ConquerStructures.Society.Guild.GuildCounter.Next;
MySqlCommand cmd = new MySqlCommand(MySqlCommandType.UPDATE);
cmd.Update("configuration").Set("GuildID", Guild.GuildCounter.Now).Execute();
guild.SilverFund = 500000;
client.AsMember = new Conquer_Online_Server.Game.ConquerStructures.Society.Guild.Member(guild.ID)
{
SilverDonation = 500000,
ID = client.Entity.UID,
Level = client.Entity.Level,
Name = client.Entity.Name,
Rank = Conquer_Online_Server.Game.Enums.GuildMemberRank.GuildLeader,
};
if (client.NobilityInformation != null)
{
client.AsMember.Gender = client.NobilityInformation.Gender;
client.AsMember.NobilityRank = client.NobilityInformation.Rank;
}
client.Entity.GuildID = (ushort)guild.ID;
client.Entity.GuildRank = (ushort)Conquer_Online_Server.Game.Enums.GuildMemberRank.GuildLeader;
guild.Leader = client.AsMember;
client.Guild = guild;
guild.Create(npcRequest.Input);
guild.MemberCount++;
guild.SendGuild(client);
guild.SendName(client);
client.Screen.FullWipe();
client.Screen.Reload(null);
}
}
}
}
break;
}
}
break;
}
#endregion
معلشى يا جماعه انا مش عملتو فى السورس علشان فى ناس استعجلونى | |
|